Sover alla ...
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Sover alla ...

Chatta loss
 
HemHem  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Sover alla...

Gå ner 
+13
Imperator
Pastoratet
ReAnimater
Rifter
SebbeBoy
Vrövis
HC47
Mclarengbg
playmate
Admin
bowlingjocke
Hoegberg
RUTTEN
17 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40
FörfattareMeddelande
Ingotera

Ingotera


Antal inlägg : 1463
Join date : 10-03-06
Ort : Norra norrland Job/hobbies: Receptbelagda läkemedel

Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:17 am

frivol skrev:


Innan man överhuvudtaget är i situationen kan man ju göra det bästa för att förhindra det. Sen är det inte hela världen att gå arbetslös några månader heller.
Ja absolut. Många personer tror ju att de har det sämst i hela världen bara för att de inte får det första jobbet de söker. Men man kan inte alltid bara döma folk att de är dumma, trångsynta osv bara för det. De kan ha andra problem man inte vet om eller så är det ofta så att de helt enkelt inte vet bättre.
Visst kan jag bli irriterad på att folk bygger upp berg av småproblem och inte förstår sig på mig och bara klagar att jag ska rycka upp mig och skaffa ett jobb osv. Men har insett att det oftast beror på att de inte vet bättre än så. Så det är inte alltid deras fel.
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:24 am

Ingotera skrev:

Ja absolut. Många personer tror ju att de har det sämst i hela världen bara för att de inte får det första jobbet de söker. Men man kan inte alltid bara döma folk att de är dumma, trångsynta osv bara för det. De kan ha andra problem man inte vet om eller så är det ofta så att de helt enkelt inte vet bättre.
Visst kan jag bli irriterad på att folk bygger upp berg av småproblem och inte förstår sig på mig och bara klagar att jag ska rycka upp mig och skaffa ett jobb osv. Men har insett att det oftast beror på att de inte vet bättre än så. Så det är inte alltid deras fel.

Jag känner att jag blir allmänt trött på den här "buhu"-attityden. Särskilt när den inte ens behöver vara ett faktum. Jag kan ju gräva ner mig i en grop över att jag snart (inom några år) fyller 30 och fortfarande inte har varken ett välbetalt jobb eller en partner, men vad tjänar jag på det? Vinner jag något överhuvudtaget på att oroa mig över saker och ödsla tid på att deppa över någonting som eventuellt kan ske i framtiden? Jag har väl tillräckligt att bry mig kring som det faktiskt är. Blä.
Till överst på sidan Gå ner
Ingotera

Ingotera


Antal inlägg : 1463
Join date : 10-03-06
Ort : Norra norrland Job/hobbies: Receptbelagda läkemedel

Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:32 am

Fan vad mysigt jag mår. Overklighetskänslor, stickningar i händer och fötter samt lite andnöd osv.:|
frivol skrev:


Jag känner att jag blir allmänt trött på den här "buhu"-attityden. Särskilt när den inte ens behöver vara ett faktum. Jag kan ju gräva ner mig i en grop över att jag snart (inom några år) fyller 30 och fortfarande inte har varken ett välbetalt jobb eller en partner, men vad tjänar jag på det? Vinner jag något överhuvudtaget på att oroa mig över saker och ödsla tid på att deppa över någonting som eventuellt kan ske i framtiden? Jag har väl tillräckligt att bry mig kring som det faktiskt är. Blä.
Ja jag förstår att du blir det. Jag brukar också bli det. Särskilt när det är någon som klart har mindre problem än en själv och att man skulle kunna ge vad som helst bara för att ha deras problem istället för ens egna.
Och nej, man vinner inte ett piss på att tänka på det sättet. Det blir bara värre. Men så som samhället är uppbyggt så är det inte konstigt att folk mår dåligt och får prestationsångest ifall de inte får ett jobb direkt eller inte har det "de borde ha". Särskilt itne ifall alla ens vänner är mera "lyckade" eller att ens föräldrar pushar en hårt osv.
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:38 am

Ingotera skrev:

Ja jag förstår att du blir det. Jag brukar också bli det. Särskilt när det är någon som klart har mindre problem än en själv och att man skulle kunna ge vad som helst bara för att ha deras problem istället för ens egna.
Och nej, man vinner inte ett piss på att tänka på det sättet. Det blir bara värre. Men så som samhället är uppbyggt så är det inte konstigt att folk mår dåligt och får prestationsångest ifall de inte får ett jobb direkt eller inte har det "de borde ha". Särskilt itne ifall alla ens vänner är mera "lyckade" eller att ens föräldrar pushar en hårt osv.

Jag har ingen aning om vad playmate eller ngn annan för den delen har för problem, men jag skulle ge otroligt mycket för att få vara i den situation igen att faktiskt ha möjligheten att göra vad fan jag hade lust för. Dra till Norge och jobba in pengar till en resa, plugga någon oseriös universitetskurs och leva loppan, söka till ett program som kan göra dig till den du vill bli osv osv. Perioden mellan 20-24 var ju typ... bäst ever.
Till överst på sidan Gå ner
Rifter

Rifter


Antal inlägg : 4371
Join date : 10-03-06
Ort : Norrut

Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:40 am

frivol skrev:


Jag har ingen aning om vad playmate eller ngn annan för den delen har för problem, men jag skulle ge otroligt mycket för att få vara i den situation igen att faktiskt ha möjligheten att göra vad fan jag hade lust för. Dra till Norge och jobba in pengar till en resa, plugga någon oseriös universitetskurs och leva loppan, söka till ett program som kan göra dig till den du vill bli osv osv. Perioden mellan 20-24 var ju typ... bäst ever.

Ja Sover alla... - Sida 40 46616
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:42 am

Rifter skrev:


Ja Sover alla... - Sida 40 46616

Sover alla... - Sida 40 635750
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:44 am

Hahaha, oldiesar Sover alla... - Sida 40 Icon_bounce
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:45 am

pepparkakan skrev:
Hahaha, oldiesar Sover alla... - Sida 40 Icon_bounce

Är inte du 25?
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:46 am

frivol skrev:


Är inte du 25?

Sover alla... - Sida 40 41221
Till överst på sidan Gå ner
Ingotera

Ingotera


Antal inlägg : 1463
Join date : 10-03-06
Ort : Norra norrland Job/hobbies: Receptbelagda läkemedel

Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:47 am

frivol skrev:


Jag har ingen aning om vad playmate eller ngn annan för den delen har för problem, men jag skulle ge otroligt mycket för att få vara i den situation igen att faktiskt ha möjligheten att göra vad fan jag hade lust för. Dra till Norge och jobba in pengar till en resa, plugga någon oseriös universitetskurs och leva loppan, söka till ett program som kan göra dig till den du vill bli osv osv. Perioden mellan 20-24 var ju typ... bäst ever.
Ja jag håller med. Nu är det ju inte så det är min ålder som sätter stopp utan så mycket annat. Men visst så är det som du säger att folk klagar lätt på vad som enligt mig är väldigt små problem. Men det hjälper verkligen inte ett dugg att bli irriterad över att de gnäller på "småsaker". Alla har olika problem och har man inte mått piss så är det inte så konstigt att folk börjar gnälla på småproblem. Det skulle jag också göra ifall jag hade det bra annars kan jag med största säkerhet säga.
Nu menar jag absolut inget illa med detta. Men du och många andra klagar eller ser ner på mig för mitt drogmissbruk. Visst, jag menar inte att det är bra eller att det är okej att jag håller på. Men det är inte bara att sluta med det i den sits jag är i. Och jag har många gåner förut blivit väldigt irriterad på folk som gnäller el så pga mitt missbruk. Men alla kan itne förstå hur det är för mig och varför jag gör det osv. Så jag accepterar att det är som det är och försöker att se det som att de inte säger det för att vara jävliga utan för att de helt enkelt inte förstår hur det är att vara i den sits jag är i.
Till överst på sidan Gå ner
Rifter

Rifter


Antal inlägg : 4371
Join date : 10-03-06
Ort : Norrut

Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:50 am

frivol skrev:


Sover alla... - Sida 40 635750

Sover alla... - Sida 40 427722
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Dagisfröken
Admin


Antal inlägg : 8581
Join date : 10-03-06

Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:52 am

26! glattis igen
Till överst på sidan Gå ner
https://soveralla.swedishforum.se
Gäst
Gäst




Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:55 am

Ingotera skrev:

Ja jag håller med. Nu är det ju inte så det är min ålder som sätter stopp utan så mycket annat. Men visst så är det som du säger att folk klagar lätt på vad som enligt mig är väldigt små problem. Men det hjälper verkligen inte ett dugg att bli irriterad över att de gnäller på "småsaker". Alla har olika problem och har man inte mått piss så är det inte så konstigt att folk börjar gnälla på småproblem. Det skulle jag också göra ifall jag hade det bra annars kan jag med största säkerhet säga.
Nu menar jag absolut inget illa med detta. Men du och många andra klagar eller ser ner på mig för mitt drogmissbruk. Visst, jag menar inte att det är bra eller att det är okej att jag håller på. Men det är inte bara att sluta med det i den sits jag är i. Och jag har många gåner förut blivit väldigt irriterad på folk som gnäller el så pga mitt missbruk. Men alla kan itne förstå hur det är för mig och varför jag gör det osv. Så jag accepterar att det är som det är och försöker att se det som att de inte säger det för att vara jävliga utan för att de helt enkelt inte förstår hur det är att vara i den sits jag är i.

Jag anser inte att det är "små problem" jag anser inte att det är problem överhuvudtaget. Man ska inte gråta över mjölk som eventuellt kan spillas ut.

Jag ser inte ner på dig, men jag blir ganska trött på att du säger att du ska sluta gång på gång men aldrig tar tag i det på riktigt och nu verkar du ju gett upp helt efter att du fick dina diagnoser. Ett ganska vanligt problem, för då är det plötsligt okej att må skit och inte vilja/kunna göra något åt det. Jag förstår att du har det svårt och att det är jävligt jobbigt, men nånstans borde du väl förstå att det finns hjälp att få och att droger knappast gör det bättre i längden. Det är ett sätt att lindra symptomen, inte sjukdomen.
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:56 am

pepparkakan skrev:


Sover alla... - Sida 40 41221

Så du är rätt oldie du med, lilla peppran.
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Dagisfröken
Admin


Antal inlägg : 8581
Join date : 10-03-06

Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 1:58 am

Man kanske ska sätta en övre åldersgräns för att gå lite emot fb
Till överst på sidan Gå ner
https://soveralla.swedishforum.se
HC47
Geni
HC47


Antal inlägg : 2348
Join date : 10-03-24
Ort : Skåne

Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Emptytor maj 20, 2010 2:07 am

Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Sover alla... - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Sover alla...   Sover alla... - Sida 40 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Sover alla...
Till överst på sidan 
Sida 40 av 40Gå till sida : Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40
 Liknande ämnen
-
» Sover alla... 1.1
» Sover alla...
» Sover alla (läs första post) 1.0

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sover alla ...  :: Låsta trådar-
Hoppa till: